Szkoła DEBATY

SZKOŁA DEBATY

Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego

SIÓSTR PREZENTEK

w roku szkolnym 2017/2018

 

W trakcie zajęć Szkoły Debaty kształtowane są kompetencje potrzebne do samorealizacji i rozwoju osobistego uczniów, tj.: retoryki, logiki argumentacyjnej, jasnego i ścisłego formułowania myśli, sztuki wystąpień publicznych, rozrywki intelektualnej, refleksji nad miejscem wartości w życiu  młodego człowieka.

Debaty Oksfordzkie uczą twórczego myślenia, odpowiedzialności za słowo, kultury słowa, odwagi, przełamywania nieśmiałości związanej z występowaniem  publicznym, pielęgnowania pięknej polszczyzny, kształcenia sprawności językowej.

Każdy Debatant ma możliwość nauczenia się, jak występować i zachwycić innych, jak radzić sobie z tremą i stresem, jak zdobyć pewność siebie podczas wystąpień  publicznych, jak zostać osobą charyzmatyczną i swoim charakterem, osobowością przyciągać ludzi?

 

Zapraszamy na zajęcia SZKOŁY DEBATY

Kiedy? 

w każdy piątek w godzinach 15.20-17.05

                                                              Gdzie ?                                                              

Szkoła Sióstr Prezentek przy ul. Św. Jana 7sala  nr 5

                                          Czekamy na Ciebie!                                       

      Opiekunowie SZKOŁY DEBATY:

  P. Bożena Romanowska i P. Rafał Stopa

 

Nasi Debatanci w roku 2017/2018

Jan Olbratowski – Lider Szkoły Debaty III A LO
Joanna Mrozek  III B LO
Martyna Smoter  III B LO
Michalina Maniecka  II B LO
Maria Różycka  I A LO
Weronika Kogut  I A LO
Fryderyk Lutyński  I A LO
Wiktor Marek  I A LO
Karol Gędłek  III a gim.
Marcin Strzelczyk  III a gim.
Bartłomiej Polaszczyk  III b gim.
Jan Klein III b gim.
Jan Majewski III c gim.
 
Bartłomiej Niedzielski II b gim.
Maria Tyrpa II c gim.
Kamila Pałac II c gim.
Natalia Zdybel  VII a SP
Gabrysia Wyrostek VII a SP
Paweł Bogucki VII b SP
Adam Franaszek VII b SP
Amelia Jaszczak VII b SP
Bartłomiej Jaszczak VII b SP
Mikołaj Kramarz VII b SP
Feliks Pacanowski VII b SP
Jan Tyrpa VII b SP
 

 

Wypowiedzi nowych DEBATANTÓW:                                                           

Czym są dla mnie debaty oksfordzkie?                                                                                

Maria Tyrpa: „Dzięki debatom nauczyłam się dobrze argumentować i stałam się odważniejsza. Lubię debaty, ponieważ uczą mnie mówienia w elegancki sposób, co przyda  mi się w przyszłości.”

Mikołaj Kramarz:  „Na początku  uważałem, że debaty to kółko zainteresowań, jak każde inne, ale teraz wiem, że się myliłem. Otóż debaty to wyjątkowa odmiana szkoły, w której uczymy się przede wszystkim przemawiania, ale  również poszukiwania trafnej argumentacji, konstruktywnej krytyki oraz kulturalnego wyrażania swoich poglądów.”

Bartłomiej Jaszczak: „Początkowo myślałem, że debaty są nudne i niczego ciekawego nie wniosą do mojego życia. Mam przecież tyle zajęć: keyboard, gitara, j. angielski. Kiedy znajdę jeszcze dodatkowy czas na spotkania? Myślałem, że to niemożliwe. Jednak mój kolega Mikołaj opowiadał mi o tezach i debatach – widziałem w nim zapał, zaangażowanie i pomyślałem, że mu pokibicuję. Poszedłem więc jako „widownia” na jedną z debat. Bardzo mi się spodobała forma wystąpień, a tezy okazały się nad wyraz interesujące. Postanowiłem więc się zapisać. I to był strzał w dziesiątkę! Nie tylko mogę ćwiczyć dykcję, ale rozwijam się w różnych dziedzinach. Uczę się zasad kulturalnej dyskusji i pracy zespołowej. Debaty pozwoliły mi szerzej spojrzeć na wiele problemów i sytuacji – są moim „oknem na świat”. A tak na marginesie – te wszelkie niedogodności z powodu noszenia stroju galowego w dniu mojego występu debatanckiego rekompensuje pyszna czekolada i piękne uśmiechy koleżanek.”

Amelia Jaszczak: „Debaty bardzo zmieniły moje postrzeganie świata. Dzięki nim nauczyłam się prowadzić dyskusje w sposób kulturalny. Debaty Oksfordzkie mogą nam się przydać w przyszłości! Może kiedyś ktoś z nas będzie miał możliwość przemawiania w Sejmie?  Warto więc wiedzieć trochę więcej o debatowaniu. Bardzo polubiłam debaty dopiero wtedy, gdy wystąpiłam jako mówczyni. Nie należy się bać wystąpień publicznych!  Przychodzimy na debaty, by się doskonalić  w tej oto sztuce. Jurorzy dbają oto, by każdy z nas stawał się coraz lepszym mówcą.”

Feliks Pacanowski: Debaty Oksfordzkie zachęcają mnie do poznawania otaczającego świata i jego historii. Angażują one całą moją rodzinę! Uczą kultury i poprawnej formy wypowiedzi. Pokazują ciekawy sposób pracy w grupie. Uczą też szacunku do przeciwnika i jego poglądów. Nigdy wcześniej z czymś takim się nie spotkałem.Po każdej debacie czuję, że coś z niej wyniosłem. Przygotowania i wystąpienia na forum całego zespołu są dla mnie ogromną przyjemnością. To, czego się nauczyłem na debatach, stosuję w praktyce podczas dyskusji z najbliższymi.”

Jan Tyrpa„Debaty lubię z kilku powodów. Debata to świetna forma nauki. Kiedy przygotowujemy się do debat i szukamy informacji na dany temat, dowiadujemy się o wielu ciekawostkach i zdobywamy dużą wiedzę. Dzięki nim umiemy argumentować w sposób grzeczny tak, że osoba, która przegra w debatowaniu, nigdy nie zostanie urażona. Poza tym debata jest świetną formą rozrywki. Naprawdę fajnie jest szukać i rozwijać argumenty mające obalić lub obronić daną tezę, a następnie pojedynkować się na argumenty z innymi.”