previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider

Szkoła debaty

Myślenie ma przyszłość...

 

SZKOŁY DEBATY
Szkoły Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącego
Sióstr Prezentek
w roku szkolnym 2018/2019
serdecznie zapraszają!!!

W trakcie zajęć Szkoły Debaty kształtujemy kompetencje potrzebne do samorealizacji i rozwoju osobistego uczniów, takie jak: twórcze myślenie, odpowiedzialność za słowo, pielęgnowanie pięknej polszczyzny, retoryka, logika argumentacyjna, sztuka wystąpień publicznych a także, jak bardzo istotna, refleksja nad miejscem wartości w życiu młodego człowieka.

Debaty Oksfordzkie, w których uczestniczymy, są więc doskonałym narzędziem edukacyjnym, wzorcowym i reprezentatywnym modelem dyskusji zgodnym z ideą Debat Oksfordzkich z roku 1823 powstałą na uniwersytecie w Oxfordzie w Wielkiej Brytanii „Oxford Union Society”.

Każdy Debatant ma możliwość nauczenia się jak występować i zachwycić innych, jak ra-dzić sobie z tremą i stresem, jak zdobyć pewność siebie podczas wystąpień publicznych, jak zostać osobą charyzmatyczną i swoim charakterem oraz osobowością przyciągać ludzi.
Tak więc – jeśli lubisz ciekawą, niecodzienną, porywającą i wyrafinowaną rozrywkę intelektualną oraz pasjonująco chcesz spędzić wolny czas, to z pewnością są dla Ciebie idealne zajęcia!!!

Zapraszamy!!!
Kiedy?
w każdy piątek w godzinach 15:25-17:10
Gdzie?
Szkoła Sióstr Prezentek przy ul. Św. Jana 7 – sala nr 5

Czekamy na Ciebie!!!
Opiekunowie SZKOŁY DEBATY:
P. Bożena Romanowska i P. Rafał Stopa

Nasze debaty:

15 października 2018 roku z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej w naszej szkole odbyły się Debaty Oksfordzkie. Brali w nich udział uczniowie naszych szkół: podstawowej, gimnazjum, a także liceum, rywalizując między sobą. Było to doskonałe narzędzie edukacyjne, ale również wzorcowy i reprezentatywny model dyskusji. Ta ciekawa, porywająca i wyrafinowana forma rozrywki intelektualnej była świetnym pomysłem i sposobem na uczczenie tego dnia.
Uczniowie Szkoły Debaty podjęli dyskusję i walkę na argumenty w dwóch bardzo ciekawych tezach. Walka była bardzo zaciekła, zaś argumenty przytaczane przez mówców niejednokrotnie zaskakiwały, a także wprawiały w zdumienie. Wiedza i talent naszych uczniów zostały przez nich maksymalnie wykorzystane i sprawiły, że publiczność czuła się prawie jak na spektaklu.

A oto tezy, skład i zwycięzcy:

Potrzebuję nauczyciela, aby stać się mądrym.
Autor: Pani Profesor Joanna Kantor-Malik
Ekspert/Sędzia: Pani Weronika Ludomirska z Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców
Marszałek Debaty: Krzysztof Wais
Sekretarz Marszałka Debaty: Paweł Bogucki
PROPOZYCJA (grupa mówców mająca za zadanie bronić tezy): Bartłomiej Jaszczak, Mikołaj Kramarz, Jakub Szklanny, Michalina Maniecka
OPOZYCJA (grupa mówców mająca za zadanie obalić tezę): Łucja Budzan, Feliks Pacanowski, Marianna Ernst, Marcin Strzelczyk
Najlepszy MÓWCA Debaty Oksfordzkiej: Marianna Ernst
ZWYCIĘZCA: drużyna OPOZYCJI

Nauczyciel nie powinien być naszym autorytetem.
Autor: Maria Różycka
Ekspert/Sędzia: Jan Majewski – dwukrotny zdobywca I miejsca w roku 2017/18
Marszałek Debaty: Karol Gędłek
Sekretarz Marszałka Debaty: Bolesław Szklener
PROPOZYCJA: Kamila Pałac, Weronika Kogut, Grzegorz Kestranek, Maria Różycka
OPOZYCJA: Bartłomiej Niedzielski, Tymoteusz Czapliński, Emil Chammas, Bartłomiej Polaszczyk
Najlepszy MÓWCA Debaty Oksfordzkiej: Emil Chammas
ZWYCIĘZCA: drużyna OPOZYCJI

Izrael

Wolontariat